вторник, 5 мая 2020 г.

6 травня


Українська мова

Тема. Розвиток зв ‘язного мовлення. Твір-розповідь з елементами міркування «Моя заповітна мрія».
1. Прочитайте вірш Лесі Українки та дайте відповідь на питання.
Мріє, не зрадь. Я так довго до тебе тужила,
Скільки безрадісних днів, скільки безсонних ночей.
А тепер я у тебе останню надію вложила.
О, не згасни ти, світло безсонних очей
- Про що тривожилася Леся Українка? (Щоб не втратити мрію, надію, бо то є те, що тримає її на світі).
У кожної людини є своя заповітна мрія.
Мріяти – думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.
Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.
Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.
2.Доберіть синоніми до слова «мрія». (Бажання, прагнення).


3.Подумайте, які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово «мрія»? (Велосипед, телефон, м’яч, котик, братик чи сестричка, здоров’я, папуга, море, канікули, футбол, музична школа…).
- Поміркуйте на які два види ми можемо розділити наші мрії? (Матеріальні, духовні).
(Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта….
Матеріальні: торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)
4. Прочитайте уважно вірш і подумайте, на здійснення яких мрій (матеріальних чи духовних) сподівається автор?
Мрія
Куплю хатинку край села,
Маленьку та затишну.
А під вікном калину посаджу,
Нехай росте там пишно.
Прикрашу хату рушниками.
І вишию скатертину.
Щоб відчувалося завжди,
Що хата ця гостинна.
Спечу я в печі пироги,
Рум’яні, пишні,
Покличу всю свою рідню
І пригощу їх ніжно.
Нехай лунає сміх дзвінкий,
У хаті новосілля…
А чи здійсниться мрія ця,
Я розповім пізніше…
А. Альонка
Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, парти, телевізор, магнітофон. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.
Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля. Треба бути всебічно розвинутому, пробувати свої сили в різних видах діяльності. Не варто втрачати можливості навчитися нової корисної справи. Чим різноманітніша діяльність, тим повніше розвиваються обдарування і здібності людини. І тоді вона може краще пізнати й оцінити себе. Немає гіршого в людині, ніж слабкість і невпевненість у собі. Успіх приходить до того, хто його прагне, домагається, завойовує, докладаючи максимум зусиль. Треба завжди говорити собі: я хочу, я можу, я зроблю. Не можна дозволяти лінощам, особистим примхам і забаганкам керувати собою. Треба виробляти в собі вміння швидко включатися в роботу, виконувати все капітально, ретельно, обов’язково доводити розпочате до кінця.
5. Вирушіть у політ власної фантазії на крилах мрії, і напишіть твір про свою заповітну мрію, про те, як ви хочете її здійснити. А також обґрунтуйте, чому прагнете досягнути здійснення саме цієї мрії.
6. Зверніть увагу на частини тексту.

Зачин
1.Напиши про свої мрії.
Основна частина
2.Розкажи про заповітну мрію. Обґрунтуй , чому ти мрієш саме про це.
3.Напиши , що ти робиш для досягнення своєї мети.
Кінцівка
4.Зазнач , чи віриш ти у здійснення своєї мрії.
7. Прочитайте  памятку до написання твору.
Пам
ятка.
1. Кожну частину тексту пиши з абзацу.
2. Речення будуй невеликі.
3. Давай повні відповіді на запитання.
4. Послідовно викладай свої думки.
5. Стеж за мовою.
6. Уникай повторів слів.
6. Напишіть твір на задану тему.
Зразки творів
Моя мрія
У мене є маленька сестричка Оленка. Нещодавно вона захворіла. Вся наша родина хвилювалася за її здоров’я.
Лікувала мою сестричку дитячий лікар Віра Андріївна. Вона з великим теплом і любов’ю виконала свою роботу. Оленка виздоровіла і знову радісно усміхалась.
Мені дуже сподобалася професія дитячого лікаря. Я теж хочу в майбутньому дарувати дітям здоров’я, оберігати їх від хвороб.
Я знаю, що цю професію здобувають у медичному університеті.
Навчаюсь я старанно. Мрію успішно закінчити школу, вступити до цього навчального закладу і стати таким лікарем, як Віра Андріївна.
Моя мрія
Я люблю домашніх тварин. Наш собака Тузик – мій справжній друг. Одного разу він захворів і ми з мамою його вилікували. Якими вдячними очима дивився на нас наш песик.
І з того часу я вирішила стати ветеринаром. Буду піклуватися про братів наших менших. Даруватиму їм здоров’я і радість. Для цього, звичайно, потрібно успішно закінчити школу і здобути професію ветеринара.
Моя мрія
Коли я дізнався про Карпати, у мене народилася мрія побувати там. Мені дуже хочеться побачити сині гори, стрункі смереки, полонини, вдихнути запашний аромат квітів. Я мрію напитися води з Черемоша, адже вона чиста й прозора. А також помилуватися красою озер. А може, я зустріла б оленя?!
Мені також хочеться познайомитися з гуцулами, буковинцями, галичанами, бо, кажуть, вони дуже гостинні, добрі, працьовиті.
Я бачила по телевізору, як вони гарно танцюють і співають. Я й сама вивчила пісню «Чабанець» - про хлопчика, який пасе вівці на полонині і грає на сопілочці. Я б із задоволенням познайомилася з дівчинкою-горянкою, щоб листуватися з нею і запросити до себе у гості.
Зараз я опрацьовую багато літератури, аби якомога більше дізнатися про цей дивовижний край. А ще стараюся гарно вчитися, щоб у майбутньому змогти здобути хорошу професію, а під час відпустки подорожувати по всіх мальовничих куточках нашої країни.
Сподіваюся, що мрія моя здійсниться, і я обов’язково побуваю в Карпатах.                                                                                         
Моя мрія
Життя дуже цікаве. Але поряд із нами є багато зла.
Я мрію заволодіти чарівною паличкою. Спочатку я потурбувався б про те, щоб на землі не було воєн, щоб не було невиліковних хвороб. Я зробив би так, щоб всі люди були оточені турботою, жили в достатку. Я скерував би сили природи так, щоб не було ніяких землетрусів, ураганів. А ще я зробив би людей добрими і щирими.
Де ти, чарівна паличко?
Я вірю, що моя мрія здійсниться, і я принесу багато користі нашій країні.

P.S. Сподіваюсь, що мрія, про яку ви сьогодні напишите, обов’язково здійсниться, а на зміну їй прийдуть нові, ще цікавіші й жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в ньому і є сила нашого життя на землі.
Небо зорями рясніє,
Таємниче і глибоке,
Всесвіт нам бентежить мрії,
Спонукаючи до дії,
Розум радує і око.
Оксамитова безодня
Так притягує до себе!
Пригадаємо сьогодні
Тих, кому мріялось постійно:
Романтичних, геніальних
Винахідників сміливих,
Завдяки яким реально
В кожній хаті маєм диво.
Інтернет,зв’язок мобільний,
Телебачення, прогноз,
Спілкування з світом вільне –
Змінює життя всерйоз!
Щира шана тим землянам,
Що мрію справдили в життя,
І бажаю я сьогодні
Мріять кожному сповна…
Математика

Тема. Знаходження числа за його частиною. Розв’язування задач, які передбачають знаходження частини числа або числа за цого частиною.
1. Розв’яжіть задачі та поміркуйте під час розв’язання яких у вас виникали труднощі.
1) У коробці 24 олівці. З них  жовті. Скільки в коробці жовтих олівців?

2) У танцювальному гуртку займаються  учнів класу, що складає 12 чоловік. Скільки всього учнів у класі?
3) Скільки чоловік було в кінотеатрі, якщо всіх глядачів складає 10 чоловік?

2. Розв’яжіть завдання №1036 (с. 156) та поміркуйте:
-Скільки четвертих частин у цілому? (Чотири)
-  Яка довжина  відрізка? (18 мм)
-  Якщо в цілому відрізку 4 таких частини по 18 мм, то треба по 18 мм взяти 4 рази. 
- Якою арифметичною дією дізнаємося про довжину цілого відрізка? (Дією множення.)
Розв’язання
18 · 4 = 72 (мм)
Відповідь: 72 мм.
- Що означає число 18? (Довжина однієї частини.)
- Що означає число 4? (Кількість частин у цілому.)
- Що означає число 72? (Величина цілого)   
- Якою дією ми дізналися про величину цілого? (Дією множення.)
- Як знайти величину цілого за величиною його частини? (Треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.)
Висновок. Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.



3. Розв’яжіть завдання 1037 (с. 156). Виміряйте  смужки та обчисліть довжину всієї смужки. Результат обчислення перевірте вимірюванням. Вимірювати треба в міліметрах.

20 · 5 = 100 (мм)
4. Розв’яжіть задачу 1039 (с.156)
- Що означає число 9? (Скільки медалістів у випускному класі.)
- Що ще означає число 9? (Величину учнів у класі.)
- Що означає число ? (Яку частину учнів становлять медалісти.)
-Що означає знаменник 3? (На скільки рівних частин поділили кількість усіх учнів.)
- Що означає чисельник 1? (Скільки таких частин взяли.)
- Що треба знайти в цій задачі? (Кількість учнів у класі.)
- Як в математиці позначають ціле? (1)
- Що треба знайти в цій задачі? (Треба знайти число за величиною його частини.)
- Як знайти число за величиною його частини?
Розв’язання
9 · 3 = 27 (учн.)
Відповідь: 27 учнів у випускному класі.
5. Розв’яжітьзадачу 1040  (с. 157)
- Яка була ціна ігрової приставки?
- Що зробили із ціною?
- Що означає  від початкової?
- Як знайдемо  від 360?
- Як дізнатися нову ціну приставки?
5. Домашнє завдання. №1044, 1045 та перегляньте відеоурок.


Природознавство
Тема. Для чого потрібне дихання? Дихальна система.
1. Пригадайте:
- Для чого ми вживаємо їжу?
- Що відбувається у ротовій порожнині?
- Щ о відбувається з їжею в шлунку?
- Яку їжу вважаємо здоровою і корисною?
- Які правила гігієни харчування ви знаєте?
- Яке значення для нашого організму мають зуби?
- Як правильно доглядати за зубами?
- Бабуся на вулиці вас пригостила яблуком. Ваші дії…
- Які асоціації у вас виникають до слів «життя людини»?
(Сонце, тепло, світло, їжа, вода, повітря і т.д.)
- Без чого людина не може прожити?
(Без їжі людина може протриматися довше. А от повітря є основним джерелом нашого життя.)
- Яким чином повітря потрапляє у наш організм?
2. Прочитайте про органи дихальної системи та розгляньте малюнки на с.155.
Людина дихає невпинно навіть уві сні. Повітря необхідне людині.  Ми вдихаємо його носом. Воно проходить через носову порожнину, де зігрівається, очищається від пилу і мікробів, що є у повітрі. Із носової порожнини повітря через гортань і трахею потрапляє у бронхи, а потім у легені. Усі ці органи утворюють дихальну систему. Вона забезпечує організм киснем і допомагає виводити з організму вуглекислий газ. Як це відбувається?
Трахея і бронхи схожі на трубочки. Кожен з бронхів з’єднується з однією легенею. Легені складаються з величезної кількості маленьких пухирців. У стінках цих пухирцівпостійно рухається кров. Коли свіже повітря наповнює пухирці, кров бере з повітря кисень, а віддає вуглекислий газ.(Вуглекислий газ утворюється під час роботи всіх органів тіла.) Потім кров несе кисень до кожного органа. Повітря, яке залишається в легенях, у якому вже мало кисню і багато вуглекислого газу, ми видихаємо.
3.Прочитайте схему шляху, яким повітря потрапляє до легенів.
(Ніс – гортань – трахея – бронхи – легені)
Зверніть увагу!!! Чому не можна розмовляти під час споживання їжі?
Запам’ятайте! Органи дихання потрібно берегти.
Для здоров’я людини дуже важлива чистота повітря. А для цього слід щоденно робити вологе прибирання приміщень. Треба регулярно провітрювати свою кімнату і клас.
Бережіть свою дихальну систему! Для цього займайтеся фізкультурою.
Пам’ятайте: правильна постава поліпшує дихання. Не пийте холодну воду, особливо після рухливих ігор. У сильні морози на вулиці дихайте лише через ніс, голосно не розмовляйте. Якщо захворіли, не дихайте в обличчя людини, з якою розмовляєте. Коли кашляєте або чхаєте, прикривайте рот і ніс хустинкою.
Отже, дихальна система забезпечує організм киснем і її треба берегти.
4.Прочитайте правила гігієни дихання.
ü Дихати носом. (Ніс зігріває і очищує повітря)
ü Тренувати й розвивати легені. (Праця, фізкультура, відпочинок)
ü Слідкувати за чистотою повітря. (Провітрювання кімнати, вологе прибирання)
ü Виконувати правила гігієни при спілкуванні з хворими людьми.
ü Охороняти рослини. (Вони дають кисень)
5. Пограйте в гру «Доповни речення»
Людині , крім їжі, потрібне для життя …(повітря)
Грудна  клітка під час вдиху … (піднімається)
Під час видиху вона … (опускається)
Під час дихання в організм поступає … (кисень)
З організму виділяється …(вуглекислий газ)
6. Домашнє завдання. С.155 – 156, відповіді на питання;заповити в друкованому  зошиті сторінку відповідно теми уроку та  перегляньте відеоурок.




Комментариев нет:

Отправить комментарий