воскресенье, 3 мая 2020 г.


4 травня


Читання

Тема. Підсумок за розділом «Прийди, весно, з радістю!»



1. Пограйте в гру «Чи уважний ти читач?», відповівши на запитання тесту.
1. Наші пращури відзначали Новий рік:
а) у квітні; б) у березні; в) у червні.
2. Веснянки і гаївки справляли:
а) в березні або квітні; б) в квітні або травні;
в) в травні або червні.
3. Дід Дем’ян сказав онукові, що у сонця ключі:
а) золоті; б) чарівні; в) гарячі.
4. Поет Микола Сингаївський порівнює травень із:
а) чарівницею; б) хлопчиком; в) дівчиною.
5. У вірші Тамари Коломієць «Березень» весна припливла:
а) в човні; б) на теплоході;
в) на вітрильнику.
6. Із якою пташкою Борис Комар порівнює солов’я?
а) з горобчиком; б) із синичкою;
в) із ластівкою.
2. Відгадайте загадку.
          Прилетіли гості, сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Птахи)
3.Перевірте свої знання про пташок під час розгадування кросворда.
Слово, що утвориться у виділених клітинках по вертикалі, підкаже назву
пташки, яка співає на зорі і вночі.

1. Пташка ця швидка, моторна,
Знизу біла, зверху чорна,
Хвостик — ріжки, крильця гострі,
Над віконцем хатку мостить. (Ластівка)
2. Чуєм, птах цей прилетів.
Руду шапочку надів
І у дудку дме щосили,
Наче його попросили.
Од-уд-уд! Од-уд-уд!
Капустянок знищу пуд! (Одуд)
3. Навесні пташки носаті
Оселились в нас на хаті,
Довгоногі, довгошиї,
Жабенят ловити вміють. (Лелека)
4. Гусінь волохату
Ціле літо в гаї
Мушу я збирати,
Тож гнізда не маю. (Зозуля)
5. Сіт-сіт-сіт — сигнал летить.
Що за пташка так свистить?
По деревах повзать звичку має,
На зиму їжу запасає.
Влітку знищує жуків,
Довгоносиків, клопів. (Повзик)
6. Над річкою вербичка,
На гілці рукавичка,
А в рукавичці — птичка. (Ремез)
7. Біла пташка понад морем
Плаче, ніби в неї горе,
І далеко від землі
Проводжає кораблі. (Чайка)
4. Домашнє завдання. Виконати тест «Прийди, весно, з радістю!»
Тест «Прийди, весно, з радістю!»
1. З твору «Благослови, мати, весну зустрічати!»(За В. Скуратівським) матері і бабусі випікали для дітей печиво у формі…
а) ведмедиків ;
б) жайворонків;
в) зірочок.
2.Впізнай вірш  за уривком:
 «Як весна зламала кригу,
   в берег вдарила з розбігу -
   без вітрила,без весла
   припливла в човні весна…»
а)   «Березень»;
б)   «Квітень»;
в)   «Вийшов травень з лісу»
3. Коли відбуваються події в оповіданні М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
а) весною;
б) зимою;
в) влітку .
4. Автором вірша «Розмова з одудом » є…
а) Валентина Ткаченко;
б) Леся Українка;
в) Андрій М’ястківський.
5.Автором вірша «Уже весняне сонце припікає » є…
а) Микола Сингаївський;
б) Леся Українка;
в) Андрій М’ястківський.
6. Поміркуй і запиши з  ким зустрівся травень у вірші Миколи Сингаївського «Вийшов травень з лісу».
7. Вибери продовження до кожного рядка веснянки з твору «Благослови, мати, весну зустрічати!»(За В. Скуратівським) і  постав у квадратиках відповідні цифри.
Принесла я вамжитечко
Щоб родилосьлітечко
Ще й червонії                    діточки
Щоб квітчалися                квіточки   
8.Творче завдання.Пригадай зміст вірша М. Познанської «Співай,соловейку! » та зміст твору «Як співає соловейко» за Борисом Комаровим  та запиши чим схожі й чим відрізняються твори.
Спільне:
Відмінне:
Українська мова

Тема. Написання частки не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови.
1. Прочитайте вірш Дмитра Павличка «Звернення» із впр.441(с.176) та зверніть увагу на те, як пишеться слово не з дієсловами.
2.Прочитайте і запам’ятайте правило.




Зверніть увагу!!!

                          Разом
                   Окремо
·        дієслово без не не вживається
нехтувати, ненавидіти.

·        в усіх формах дієслів
не прийшов, не цвісти.

·        у складі префікса недо-, який означає дію або стан у неповній мірі
недочувати, недобачати
·        якщо частка не виступає для заперечення дії, вираженої дієсловом і з префіксом до-
не дослухати розмову
Написання деяких слів  залежить від їхнього  лексичного значення
·        нездужати ( хворіти)
·        неславити (ганьбити)
·        не здужати (не могти)
·        не славити (не прославляти)
Присудкове слово немає (нема) і дієслово ІІІ особи однини теперішнього часу не має
·        немає
У нього немає зошита
·        не має
Він не має зошита

4.Запишіть слова у дві колонки, розкриваючи дужки.
Зразок:
Не радіти,                                  Нетямитися,
...,                                                ...,
...                                                 ...
(Не) радіти, (не) тямитися,  (не) думати, (не) зчутися, (не) наполягати, (недо)бачати, (не) співати, (недо)люблювати, (не) радіти, (не) хтувати, (не) об’єднувати, (не) навидіти, (не) уміти, (не) здужати.
5.Розберіть дієслово не веде в такій послідовності:
• Аналізоване слово.
•На яке питання відповідає?
•Частина мови.
• Час.
• З якими словами в реченні зв’язане?
• Яким є членом речення?
6. Домашнє завдання. 1) Запишіть прислів’я, розкриваючи дужки.
1. (Не) візьмеш сокиру – хати (не) зробиш. 2. (Не) хитруй, (не) мудруй, а чесно працюй! 3. Чого Івась (не) навчиться, того й Іван (не) буде знати. 4. Правда у вогні (не) горить, й у воді (не) тоне. 5. (Не) кидай слова на вітер. 6.(Не) знаєш броду – (не) лізь у воду.
2) Перегляньте відеоурок.



Математика

Тема. Визначення часу за годинником. Розв’язування задач на час.
1.Виконайте завдання  №1016 та запишіть, котру годину показує кожний годинник. Зверніть увагу на пояснення.
Пояснення за 3-м годинником
1-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...».
Визначимо, де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв • 7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».
2-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин десять».
2) Запишіть, котру годину покаже кожний годинник через 30 хв.
2. Розв’язування задач, користуючись годинником (с. 154, завдання 1017)
1) Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу тривала перерва? (10 хв)
2) Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О 10 год 30 хв)
3) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)
3. Розв’яжіть задачу 1021 (с. 154).
— Поясніть числа задачі.
— Яким є питання задачі?
— Чи можна відповісти на питання задачі?
— Якою дією знайдемо третину? або На скільки  більше годіниць зробили школярі?
— Якою дією відповімо на питання задачі?
                                                         Розв’язання
1)На скільки  більше годіниць зробили школярі?
2) Скільки годівниць зробили школярі?
4. Пригадайте правило знаходження частини числа.


5. Запишіть:
• Скільки днів у 10 тижнях?
• Скільки годин становить 1/4 доби?
• Скільки хвилин становить 1/6 години?
6. Домашнє завдання. №1025, знайдіть 1/2 від числа 50, 1/4 від 84, 1/10 від 1м, 1/5 від 1дм та перегляньте відеоурок.















Комментариев нет:

Отправить комментарий