4 травня
Читання
Тема. Підсумок за розділом «Прийди, весно, з радістю!»
1. Пограйте в гру «Чи уважний ти читач?»,
відповівши на запитання тесту.
1.
Наші пращури відзначали Новий рік:
а)
у квітні; б) у березні; в) у червні.
2.
Веснянки і гаївки справляли:
а)
в березні або квітні; б) в квітні або травні;
в)
в травні або червні.
3.
Дід Дем’ян сказав онукові, що у сонця ключі:
а)
золоті; б) чарівні; в) гарячі.
4.
Поет Микола Сингаївський порівнює травень із:
а)
чарівницею; б) хлопчиком; в) дівчиною.
5.
У вірші Тамари Коломієць «Березень» весна припливла:
а)
в човні; б) на теплоході;
в)
на вітрильнику.
6.
Із якою пташкою Борис Комар порівнює солов’я?
а) з горобчиком; б) із синичкою;
в)
із ластівкою.
2. Відгадайте загадку.
Прилетіли
гості, сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Птахи)
3.Перевірте свої
знання про пташок під час розгадування кросворда.
Слово,
що утвориться у виділених клітинках по вертикалі, підкаже назву
пташки,
яка співає на зорі і вночі.
1.
Пташка ця швидка, моторна,
Знизу
біла, зверху чорна,
Хвостик
— ріжки, крильця гострі,
Над
віконцем хатку мостить. (Ластівка)
2.
Чуєм, птах цей прилетів.
Руду
шапочку надів
І
у дудку дме щосили,
Наче
його попросили.
Од-уд-уд!
Од-уд-уд!
Капустянок
знищу пуд! (Одуд)
3.
Навесні пташки носаті
Оселились
в нас на хаті,
Довгоногі,
довгошиї,
Жабенят
ловити вміють. (Лелека)
4.
Гусінь волохату
Ціле
літо в гаї
Мушу
я збирати,
Тож
гнізда не маю. (Зозуля)
5.
Сіт-сіт-сіт — сигнал летить.
Що
за пташка так свистить?
По
деревах повзать звичку має,
На
зиму їжу запасає.
Влітку
знищує жуків,
Довгоносиків,
клопів. (Повзик)
6.
Над річкою вербичка,
На
гілці рукавичка,
А
в рукавичці — птичка. (Ремез)
7.
Біла пташка понад морем
Плаче,
ніби в неї горе,
І
далеко від землі
Проводжає
кораблі. (Чайка)
4. Домашнє завдання. Виконати тест «Прийди, весно, з радістю!»
Тест «Прийди,
весно, з радістю!»
1. З твору «Благослови,
мати, весну зустрічати!»(За В. Скуратівським) матері і бабусі випікали для
дітей печиво у формі…
а)
ведмедиків ;
б)
жайворонків;
в)
зірочок.
2.Впізнай вірш за уривком:
«Як весна зламала кригу,
в берег вдарила з розбігу -
без вітрила,без весла
припливла в човні весна…»
а) «Березень»;
б) «Квітень»;
в) «Вийшов травень з лісу»
3. Коли відбуваються
події в оповіданні М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
а)
весною;
б)
зимою;
в)
влітку .
4. Автором вірша «Розмова
з одудом » є…
а)
Валентина Ткаченко;
б)
Леся Українка;
в)
Андрій М’ястківський.
5.Автором вірша «Уже
весняне сонце припікає » є…
а)
Микола Сингаївський;
б)
Леся Українка;
в)
Андрій М’ястківський.
6. Поміркуй і запиши
з ким зустрівся травень у вірші Миколи
Сингаївського «Вийшов травень з лісу».
7. Вибери продовження до
кожного рядка веснянки з твору «Благослови, мати, весну зустрічати!»(За В.
Скуратівським) і постав у квадратиках
відповідні цифри.
8.Творче завдання.Пригадай зміст вірша М. Познанської
«Співай,соловейку! » та зміст твору «Як співає соловейко» за Борисом Комаровим та запиши чим схожі й чим відрізняються твори.
Спільне:
Відмінне:
Українська мова
Тема. Написання частки не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови.
1. Прочитайте вірш Дмитра
Павличка «Звернення» із впр.441(с.176) та зверніть увагу на те, як пишеться
слово не з дієсловами.
Зверніть увагу!!!
Разом
|
Окремо
|
·
дієслово без не не вживається
нехтувати,
ненавидіти.
|
·
в усіх формах дієслів
не
прийшов, не цвісти.
|
·
у складі префікса недо-, який означає дію або стан у
неповній мірі
недочувати,
недобачати
|
·
якщо частка не виступає для заперечення дії, вираженої
дієсловом і з префіксом до-
не
дослухати розмову
|
Написання
деяких слів залежить від їхнього лексичного значення
|
|
·
нездужати ( хворіти)
·
неславити (ганьбити)
|
·
не здужати (не могти)
·
не славити (не прославляти)
|
Присудкове
слово немає (нема) і дієслово ІІІ особи однини теперішнього часу не має
|
|
·
немає
У
нього немає зошита
|
·
не має
Він не
має зошита
|
4.Запишіть слова у дві колонки, розкриваючи дужки.
Зразок:
Не радіти, Нетямитися,
..., ...,
... ...
Зразок:
Не радіти, Нетямитися,
..., ...,
... ...
(Не) радіти, (не) тямитися, (не) думати, (не) зчутися, (не) наполягати, (недо)бачати,
(не) співати, (недо)люблювати, (не) радіти, (не) хтувати, (не) об’єднувати, (не) навидіти,
(не) уміти, (не) здужати.
5.Розберіть
дієслово не веде в такій послідовності:
• Аналізоване
слово.
•На яке питання
відповідає?
•Частина мови.
• Час.
• З якими словами
в реченні зв’язане?
• Яким є членом
речення?
6. Домашнє
завдання. 1) Запишіть прислів’я, розкриваючи дужки.
1. (Не) візьмеш
сокиру – хати (не) зробиш. 2. (Не) хитруй, (не) мудруй, а чесно працюй! 3. Чого
Івась (не) навчиться, того й Іван (не) буде знати. 4. Правда у вогні (не)
горить, й у воді (не) тоне. 5. (Не) кидай слова на вітер. 6.(Не) знаєш броду –
(не) лізь у воду.
2) Перегляньте відеоурок.
2) Перегляньте відеоурок.
Математика
Тема.
Визначення часу за годинником. Розв’язування задач на час.
1.Виконайте
завдання №1016 та запишіть, котру годину
показує кожний годинник. Зверніть увагу на пояснення.
Пояснення
за 3-м годинником
1-й
спосіб
—
Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка
знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9
годин...».
Визначимо,
де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв •
7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».
2-й
спосіб
—
Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка
знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9
годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці
лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин
десять».
2)
Запишіть, котру годину покаже кожний годинник через 30 хв.
2. Розв’язування задач, користуючись
годинником (с. 154, завдання 1017)
1)
Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу
тривала перерва? (10 хв)
2)
Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О
10 год 30 хв)
3) Урок
тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)
3. Розв’яжіть задачу 1021 (с. 154).
—
Поясніть числа задачі.
— Яким є
питання задачі?
— Чи
можна відповісти на питання задачі?
— Якою
дією знайдемо третину? або На скільки
більше годіниць зробили школярі?
— Якою
дією відповімо на питання задачі?
Розв’язання
1)На скільки
більше годіниць зробили школярі?
2) Скільки
годівниць зробили школярі?
4. Пригадайте
правило знаходження частини числа.
5. Запишіть:
• Скільки днів у 10 тижнях?
• Скільки годин становить 1/4 доби?
• Скільки хвилин становить 1/6 години?
6. Домашнє завдання.
№1025, знайдіть 1/2 від числа 50, 1/4 від 84, 1/10 від 1м, 1/5 від 1дм та перегляньте відеоурок.






Комментариев нет:
Отправить комментарий