ПАМ’ЯТКА
роботи над помилками для учнів початкових класів
Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка
позначкою *.
1. Пропуск,
заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було
припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові.
Поділи слово на склади, випиши голосні.
2. Перенос
слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі
способи переносу.
3. Буквосполучення
дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення,
в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
4. Буквосполучення
йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після
приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення,
в якому є помилка.
5. Подовження
приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було
припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним
звуком, на який припущено помилку.
6. Букви
я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними.
Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені
голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений
голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву
ненаголошеного голосного.
8. Ненаголошені
голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно
склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и],
що не перевіряються наголосом.
9. Сумнівні
глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його
так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного
приголосного.
10. Апостроф
після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з
апострофом в корені слова.
11. Знаки
в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у
спонукальне (питальне).
12. Апостроф
після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з
апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.
13. Префікси
роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.
14. Префікси
з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену
помилку, виділи префікс.
15. Написання
префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова
споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
16. Велика
буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане
правило.
17. Суфікси
- ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфіксом -ськ,
-цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.
18. Префікси пре-, при- (префікс пре-
пишеться тоді, коли його можна
замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на
аналогічний правопис.
19. Правопис
не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів:
нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати,
недобачати).
20. Кома
перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе
пропущена кома.
21. Відмінкові
закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення.
Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.
22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення.
Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.
23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну -
перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І
дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4
дієслова у різних особових формах.
24. Правопис
особових займенників.
Випиши займенник.
Визнач особу, відмінок і число.
25. Помилка
на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади
речення з цим словом.
Організація такої роботи над помилками має ряд позитивних
сторін.
По-перше, значно важливіше усунути всі припущені конкретним учнем
помилки, ніж тільки типові.
По-друге, значно прискорюється темп роботи, економна витрата часу та
зусиль учнів на пошуки правил: за урок аналізу письмових робіт всі учні в класі
встигають усунути припущені помилки.
По-третє, учень, який свідомо усунув власні помилки, додатково
попрацював з ними, може отримати не тільки знання, яких не вистачало, але й,
як правило, підвищення оцінки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий