Тема. Один
за всіх і всі за одного
Мета: довести учням важливість того, що вони є
колективом, однією силою; учити аналізувати почуття, які виникають під час
зустрічі з несхожими на нас людьми; розвивати вміння працювати в групі,
висловлювати свої думки, спілкуватися, слухати одне одного; виховувати почуття
дружби, колективізму, взаємодопомоги.
Хід заняття
1. Організаційний момент
- Діти, у нас сьогодні незвичайна година спілкування. Це спілкування –
тренінг.На ньому ми більше дізнаємося одне про одного, бо ми колектив, створимо
формулу успіху та складемо рекомендації, які б допомогли здружити наш колектив,
в якому б усі розуміли один одного, поважали думку кожного, підтримували один
одного.
Девіз нашого заняття:
Один за всіх і всі за одного –
Команди дружної ось
правило найперше.
Товаришів підтримуй ти будь – що,
Адже в команді все робити легше!
Для початку давайте виконаємо вправу
«Привітання» для того, щоб створити групи.
Тут зібрались друзі: один, два, три,
Ти і я, і
ви, і ми: один, два, три.
Посміхнись комусь ліворуч,
Посміхнись комусь праворуч.
Ми одна сім’я.
(На рахунок «один», «два», «три» об’єднатися
у групи)
Діти об’єднуються у групи і займають свої
місця.
- Давайте пригадаємо правила роботи в групах.
1. Довіряти, одне одному.
2. Не просто відповідати, а міркувати.
3. Бути активним.
4. Доброзичливість і посмішка.
5. Говоримо по черзі не перебиваючи одне
одного.
6. Підтримуємо порядок на парті.
7. Поважаємо думку співрозмовника.
8. Сперечаємось без крику й образливих слів.
- А зараз давайте спробуємо з’ясувати ключові
слова нашого заняття.
2.
Мозковий штурм
- Якщо ви добре заспівали пісню, і вам
зааплодували – це успіх?
- Якщо грали в якусь гру і перемогли – це
успіх?
- Якщо ви чогось прагнули і досягли мети – це
успіх?
-
Отже, перше ключове слово – «успіх»
3.
Марійка – психологічний роздум
-
Сподіваюся, що цей психологічний роздум «Марійка» спонукає вас замислитися над
тим, чи вмієте ви жити в колективі, піклуватися одне про одного, не ображати,
підтримувати?
На партах лежать підготовлені серця, вирізані
з червоного паперу. Читається текст. Діти повинні відривати від серця шматочки,
коли дівчинці буде неприємно, боляче.
Прокинулася вранці Марійка й згадала, що вона
забула розповісти своїй подрузі Тетянці,яку цікаву зачіску зробила вчора сама
собі. Хутчій поснідавши, дівчинка кинулась до подружки. Та якраз на кухні
закінчувала сніданок. Марійка відчинила двері:
- Привіт, Таньо, ти знаєш …
- Ти чому взута? Швиденько піди роззуйся.
Марійка роззулася і тільки зайшла до кухні,
щоб розповісти Тані про зачіску, як Таня випалила:
- Йди швиденько вдягайся, бо ми в школу
запізнюємось!
Марійка перестала посміхатися, вийшла з
кухні.*
Перед тим, як вийти з будинку, Марійка
згадала про пов’язку на чергування.
- Тетянко, пов’язка потрібна в школу…
- І про що ти тільки думаєш? Це що, зараз про
це треба згадувати? Чому ти раніше не сказала?*
На
порозі школи Марійка зустріла Катерину. Дівчинка підбігла до однокласниці, щоб
розповісти, який цікавий твір вона написала. Цілий вечір сиділа.
- Катерино, я хочу тобі сказати, що твір,
який нам задали на сьогодні…
- Проходь, Марійко, по швидше, потім, бачиш,
як народу багато, а мені потрібно чергувати.*
Марійці стало сумно і вона подивилася у
вікно, а Володька Дмитрів, перший бешкетник у їхньому класі, вигукнув:
- Петренко, знову ти у вікно дивишся й про
щось своє думаєш! Ну й дивачка. З космосу чи що до нас прилетіла?*
Діти, що стояли неподалік залилися гучним
сміхом. Раптом залунав дзвоник і весь клас почав заходити до кабінету.
Марійка не поспішала, їй зовсім не хотілось
іти разом з ними і називати їх своїми однокласниками.
Вона плакала.*
- Діти, прокоментуйте, що залишилось у вас
від серця Марійки? Чи не бачите ви себе на місці героїв? А ви вмієте вислухати
свого товариша? Ви готові його зрозуміти, підтримати у важкій ситуації? В чому
проявляється піклування одне про одного?
Отже, кожен сам замислиться над своїм моральним обличчям і ставленням до
своїх однокласників. Потрібно вміти слухати, розуміти, піклуватися одне про
одного, не ображати, підтримувати.
Ключове слово до формули успіху -
Розуміння
4.
Вправа «Біла ворона»
Учням роздати смужки виготовлені з
різнокольорового паперу. Учитель пропонує піднятися тому, хто залишився без
пари.(За кольорами)
Учитель бере за руку того, хто мав папірець
білого кольору.
- Що ти відчула, коли зрозуміла, що тобі немає
пари? Чи потрапляла ти в класі в подібну ситуацію? Яким були ваші відчуття,
коли ви зрозуміли, що ви у парі? Що ви відчуваєте до самотнього учасника? Чи
хотіли б ви опинитися на місці цієї дитини? Чому?
У
житті часто доводиться потрапляти в такі ситуації. І не завжди ми ставимо себе
на місце того, хто опинився самотнім. Чи потрібна допомога, підтримка людям,
які з якоїсь причини, залишались сам на сам?
Ключове слово до формули успіху -
Допомога
- Отже, який ми висновок можемо зробити із
цієї вправи?
(Потрібно завжди допомагати один одному,
підтримувати, не залишати наодинці зі своїми проблемами).
5.
Гра «Добрі слова»
У кожного з вас є смужка паперу, і підписана вашим іменем. Напишіть на
ній одну зі своїх найкращих якостей. Передайте смужку своєму сусідові. А вже
сусід напише на ній вашу привабливу рису, а ви – його. Потім візьміть свою
смужку і напишіть, чого ви найбільше хочете і поясніть.
Ключове слово до формули успіху -
Дружба
Або
можна провести гру «П’ять добрих слів»
Гра
«П’ять добрих слів»
У кожного з вас є долонька, зроблена з паперу
і підписана вашим іменем. Напишіть на одному з пальчиків одну зі своїх
найкращих якостей. Передайте долоньку своєму сусідові. А вже сусід на одному з
пальчиків напише вашу привабливу рису, ви – його. Працюєте в групах по 4 – и
чоловіка. Потім, коли долонька повернеться до вас, на останньому пальчику ви
напишете, чого ви найбільше хочете і поясніть.
Ключове слово до формули успіху -
Дружба
Отже, формулою успіху є розуміння, дружба, допомога
- а зараз давайте створимо рекомендації, які
допоможуть здружити колектив.
(На дошці написані слова: кожен, всі, один,
кожну, спільне, а групам роздаються слідуючі висловлювання)
·
У колективі має бути …обговорення.
·
… може висловлювати свою думку.
·
… говоріть, а всі слухають.
·
… версію обговорюємо в колективі.
·
Завжди узгоджуємо … рішення.
6.
Підсумок тренінгу
- Час швидко плине в наш тренінг добігає до
кінця.
І
насамкінець сьогоднішньої години спілкування, я пропоную всім дітям
встати, вийти із – за парт, взяти один одного за руки, подивитися в очі,
посміхнутися, адже дружба починається з посмішки, і передати тепло у ваших
долоньках по колу. Візьміть того , хто праворуч від вас за руку, назвіть його
ім’я і скажіть йому побажання. Коли усі висловляться, стисніть одне одному руки
й скажіть: «Хай буде так!» Нехай приємні слова, які ви сказали один одному
стануть підтвердженням дружніх відносин у нашому класі.
7.
Дати завдання групам для уроку – проекту з українського читання «А дружити,
треба вміти»
Завдання
групам:
Група
1 «Дослідники»
Дізнатись, що означає слово «дружба» і
вказати ознаки дружби.
Група
2 «Пошуковці»
Визначити «помічників» та «ворогів» дружби.
Група
3 «Чомусики»
Розгадати кросворд і дібрати до нього ключове
слово.
Група
4 «Літератори»
Відшукати в шкільній бібліотеці вірші, казки,
оповідання про дружбу та підготувати поради для хлопчиків і дівчаток, що
потрібно робити і як потрібно діяти, щоб мати багато друзів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий