У співробітництві дитина може зробити більше, ніж самостійно.
Л. С. Виготський
Л. С. Виготський
Перш, ніж використовувати у структурі уроку різноманітні форми групової навчальної діяльності, необхідно навчити молодших школярів співпрацювати на уроці, дотримуватися певних правил.
Правила спільного обговорення
1. Не говорити всім одночасно.
2. Заперечуючи, звертатися безпосередньо до учнів.
3. Всім слухати один одного одного.
4. Постійно використовувати позначки «+», «-», «?»
Правила дружньої роботи
1. Перед роботою потрібно домовитися, хто її буде виконувати.
2. Марно не сперечатися.
3. Намагатися зрозуміти один одного.
Правила продуктивної роботи
1. Уважно читати (слухати) завдання.
2. Працювати так, щоб не заважати іншим.
3. Заслуховувати думки кожного члена групи.
4. Користуватися додатковою літературою.
5. Дотримуватися регламенту.
6. Презентувати
роботу має спікер групи.
7. Дотримуватися „Правила піднятої руки”.
Правила презентації
1. Презентувати спільний проект можуть спікер групи, допомагають члени групи.
2. Дотримуватися певного часу.
3. Бути ввічливим, стриманим, відповідальним.
Способи формування груп
1. Групи можуть формуватися
спонтанно або за допомогою різних алгоритмів.
Можна порахувати учнів (1,2,3,4,…
в залежності від кількості груп, 1,2,3,4,…), всі учні з номером 1 утворюють
першу групу, з номером 2 – другу групу і т. д.
2.Потрібно зібрати картинку.
Картинки розрізати (їх кількість
відповідає до потрібної кількості груп) на частини різної форми і розміру,
змішати і роздати учням – до групи входять учні, які зібрали певну картинку.
3. Об’єднання дітей у групи за
інтересами: до групи залучаються всі, хто полюбляє малювати або співати чи
розповідати вірші тощо.
4. Об’єднання в групи за
допомогою карток.
I – прямокутники;
II – трикутники;
III – круги.
5. Об’єднання в групи за
допомогою кольорів.
6. Об’єднання в групи за
допомогою малюнків музичних інструментів: кобзи, сопілки, бубна, цимбал.
7. Об’єднання в групи за
допомогою квіток.
У кожного учня є квіточка, з якою
він підходить до столу, де розквітла така сама квіточка.
8. Об’єднання в групи за
допомогою фізкультхвилинки.
8.1. Встаньте, діти! Посміхніться!
Землі рідній поклоніться.
І до сонця потягніться,
Раз – присядьте,
А два – станьте,
Ви зі мною та з листочком
Мій таночок починайте.
(Діти імітують під музику рухи
листочка, який падає, шукають свою групу за емблемою).
Листочок, листочок на вітрі
шелестить.
Сьогодні в таночок із дітьми він
спішить.
Діти люблять танцювать,
Люблять всі відпочивать.
Листочку друга ви знайдіть
І гарну казку про них напишіть.
(Діти сідають на нові місця).
8.2. Тут зібрались друзі: один,
два, три,
Ти і я, і ви, і ми: один, два,
три,
Посміхнись комусь ліворуч,
Посміхнись комусь праворуч,
Ми одна сім’я.
9. Роздати частинки квітки,
об’єднатися так, щоб одержалося єдине ціле, тобто вся квітка.
Комментариев нет:
Отправить комментарий